Tempora mutantur et nos mutamur in illis. Homo sum: humani nil a me alienum puto. Manifesta non eget probatione. Non scholae, sed vitae discimus. Non omnia possumus omnes. Nulla dies sine linea. Nil desperandum. Sapere aude. Nolite timere. Miser, qui numquam miser. Omne ignotum pro magnifico. Cura te ipsum. Si vis pacem para bellum. Concordia res parvae crescunt, discordia vel maximae dilabuntur. Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Per scientiam ad salutem aegroti.

czwartek, 15 maja 2014

"Sugar Man", (dokument) 2012



Polecano mi gorąco obejrzenie, tylko z grubsza mówiąc, o czym opowiada. Żeby nie czytać recenzji, i tak z kilku źródeł, z moim synem włącznie. Że o takim jednym nieznanym muzyku z dawnych czasów. Obejrzałam, to dokument! Dziwny, ale OK, historia ciekawa, warta poznania. Zdobywca Oscara w 2013 roku, także innych nagród filmowych. A teraz słucham płyty "Cold Fact" z 1970 roku. I rozmyślam o podanej wczoraj informacji o zejściu z tego świata reżysera Sugar Mana. Miał 36 lat. Zrobił tylko ten jeden film.

"Sugar Man"
(Searching for Sugar Man)
film dokumentalny
Szwecja, Wielka Brytania 2012

Scenariusz i reżyseria: Malik Bendjelloul
(14 września 1977 - 13 maja 2014)

2 komentarze:

  1. Super postać i historia. Ostatnio jakiś rok temu z A. słuchaliśmy Rodriqueza i słów piosenki I wonder: "I wonder how many times you had sex, I wonder do you know who'll be next". Teraz już to wiemy oboje... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluję Tobie i A. samorealizacji :)

      Na film najbardziej namawiała mnie Edyta od Z. I tak bezsensownie zwlekałam, choć wiedziałam, że od nich to w ciemno. Bo nawet "De Alto Cedro voy para Marcané, llego a Cueto voy para Mayarí" to właśnie u nich usłyszałam po raz pierwszy. Szkoda, że ostatecznie zmotywowały mnie dopiero złe wieści o Maliku spod Sztokholmu.

      Usuń