Tempora mutantur et nos mutamur in illis. Homo sum: humani nil a me alienum puto. Manifesta non eget probatione. Non scholae, sed vitae discimus. Non omnia possumus omnes. Nulla dies sine linea. Nil desperandum. Sapere aude. Nolite timere. Miser, qui numquam miser. Omne ignotum pro magnifico. Cura te ipsum. Si vis pacem para bellum. Concordia res parvae crescunt, discordia vel maximae dilabuntur. Vanitas vanitatum et omnia vanitas. Per scientiam ad salutem aegroti.

poniedziałek, 28 kwietnia 2014

niezwykły pianista


Niektórym z Was znane jest moje wciąż rosnące uwielbienie do klawiszy, pianin, fortepianów, koncertów fortepianowych i PIANISTÓW. No i, rzecz jasna, kompozytorów. Od ostatniego konkursu chopinowskiego i następujących po nim, transmitowanych przez Sieć, międzynarodowych konkursów fortepianowych w Tel Avivie i Moskwie przywiązana jestem silnie zwłaszcza do Daniila Trifonova. Po kilku koncertach na żywo, po bezpośredniej rozmowie, po wysłuchanych wywiadach, zainteresowanie młodym pianistą nijak nie maleje, ciągle mam niedosyt wieści, a zwłaszcza kolejnych wykonań. Znalazłam dziś niesamowitą rozmowę z Daniilem, miłego oglądania. Prawda, że jest niezwykły?


2 komentarze:

  1. Trifonov :) :) :)
    Na konkursie dostał nagrodę za Mazurki, ale jak na moje ucho, to on nawet w Etiudach brzmi jakby grał Prokofiewa :)
    Słyszałam go niedawno – Bayer Klassik – Debussy i Ravel, czyli “jego” muzyka.
    http://www.br.de/radio/br-klassik/programmkalender/sendung743552.html

    wybiera sie do Monachium, może uda mi się wyskoczyć.
    http://www.daniiltrifonov.com/concerts/tag/GERMANY

    Ps1. A za Mazurki – należało się Bożanowi. Albo Koziakowi.
    Ps2. Ojoj, dopiero co się człowiek konkursem ekscytował, a tu lada chwila kwalifkacje do następnego….

    Pozdrawiam serdecznie!

    ps.3 - ktory blog jest najaktualniejszy? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba są równoległe, tyle, że jeden zaczyna się w 2012, drugi w 2007, więc raczej zapraszam do tego białego, ma bogatsze i nadal powiększające się archiwum. Bieżące teksty są identyczne. W białym jest w nim więcej o Trifonovie, a będzie jeszcze więcej, bo archiwum przenoszę powoli ze starego bloga onetowego.

      Usuń